Nog voor dat onze campagne voor de klimaattop in Parijs reeël van start is gegaan, heeft Climate Express een voorsmaakje gegeven met een promotiestunt op de Belgische spoorwegen. Doel was om de naambekendheid het project te vergroten bij de start van het nieuwe jaar en om het aantal facebook-volgers te verhogen. In 2013 zaten Julie en Pieter 20 uur in de trein naar de klimaattop in Warschau. In het weekend van 17-18 januari wilden ze dat record verbreken en zo de top in Parijs in de kijker zetten. Hoeveel uur ze in de trein gingen zitten bepaalden de Facebookvolgers. Tijdens de week vooraf kwam er voor elke nieuwe like één minuut bij. Dat leverde bijna 1000 nieuwe likes voor de facebook-pagina van Climate Express op. Pieter en Julie kregen dus de opdracht om 33u36min lang te treinen doorheen België. Via de Express Quiz (in de trein), vele babbeltjes met passagiers over het project, creatieve acties in de trein, op de perrons en in de steden op het traject, hebben ze in de trein actief promo gevoerd voor de klimaattop in Parijs.
Avant le vrai lancement de notre campagne, le Climate Express a donné un avant-goût de la mobilisation pour le sommet de Paris, par un stunt de promotion sur les chemins de fer belges. L’objectif était d’agrandir le nom et le nombre de suiveurs sur facebook au moment de la nouvelle année. En 2013 Pieter et Julie avaient passé 20 heures dans le train vers le sommet climatique (COP19) à Varsovie. L’idée c’était de battre ce record pendant le week-end du 17-18 janvier 2015 pour mettre en avant le sommet de Paris. C’est les suiveurs sur facebook qui ont défini le nombre d’heures qu’ils allaient passer dans le train. Durant la semaine qui précédait à ce week-end il y a eu presque 1000 nouveaux ‘like’. Ainsi Pieter et Julie étaient menés à voyager en Belgique pendant 33 heures et 36 minutes. Ils ont fait de la promotion pour Paris tout au long du trajet en organisant un Quiz Express, en parlant avec plein de personnes dans le train sur le projet, par des actions créatives et amusantes dans le train et les gares.